15ММ014 - Методичка пракса

Спецификација предмета
НазивМетодичка пракса
Акроним15ММ014
Студијски програмМађарски језик и књижевност
Модул
Тип студијамастер академске студије другог степена
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
Наставник/сарадник (ДОН)
    Број ЕСПБ6.0Статус предметаобавезан
    Условљност другим предметима-Облик условљености
    Циљеви изучавања предметаУпознавање студената са структуром активности одређене школе, преглед и анализа школске документације, наставних програма, оперативних планова предмета. Утврђивање структуре радних активности наставника-ментора у току једне наставне седмице, праћење рада стручног актива наставника и других органа школе. Праћење организације и реализације наставог часа, начина реализовања часа наставника-ментора, израда писмене припреме часова.
    Исходи учења (стечена знања)Предмет упознаје студенте са различитим методама преношења знања. Кроз посматрање и непосредно учествовање у настави они се упознају са проблемима и могућностима организације наставе.
    Садржај предмета
    Садржај теоријске наставе-
    Садржај практичне наставеХоспитовање и извођење наставе Картон методичко-дидактичке праксе (са потписом и вредновање наставника-ментора) Писмено излаганје о хоспитовању: писмене припреме часова, искуства и запажања студената са часова хоспитовања и извођења наставе.
    Литература
    1. Falus Iván szerk.: Didaktika. Budapest, Nemzeti Tankönyvkiadó, 1998.
    2. Pethőné Nagy Csilla: Módszertani kézikönyv. Befogadásközpontú és kompetenciafejlesztő irodalomtanítás a gimnáziumok és szakközépiskolák 9-12. évfolyamában.Budapest, Korona Kiadó, 2007.
    3. Bárczi Zsófia szerk.: Szerző ‒ szöveg ‒ olvasat. Irodalmi szövegek elemzése és tanítása. Pozsony, Madách-Posonium, 2012.
    4. Cserhalmi Zsuzsa: Amit az irodalomtanításról tudni kellene... Budapest, Korona Kiadó, 2001.
    5. Katona András et al szerk.: A tanári mesterség gyakorlata. Tanárképzés és tudomány. Budapest, Nemzeti Tankönyvkiadó, ELTE Tanárképző Főiskolai Kar, 2003.
    6. Károly Krisztina‒Perjés István: Jó gyakorlatok a tanárképzés tudós műhelyeiből. Budapest, ELTE Eötvös Kiadó, 2015.
    7. Karlovitz János‒Karlovitz János Tibor: Korszerű oktatástechnológia. Budapest, ELTE Eötvös Kiadó, 2003.
    8. Hózsa Éva‒Horváth Futó Hargita: Tanítástaktika : magyartanárok kézikönyve. Újvidék, BTK, 2014.
    9. Hózsa Éva‒Horváth Futó Hargita: A tanórába foglalt Arany János : óratervgyűjtemény a magyartanárok számára. Újvidék, BTK, 2017.
    10. Hózsa Éva‒Horváth Futó Hargita: Órasoroló : tanári kézikönyv. Újvidék, BTK, 2017.
    11. Hózsa Éva: Mesterségem: irodalomtanár. Szabadka: Életjel, 2013.
    12. Fenyő D. György szerk.: Hézagpótlás ‒ A kortárs magyar irodalom tanítása. Budapest: Aulainfo, 2010.
    13. Fűzfa Balázs: Irodalomtanítás – de meddig? Egy lehetséges válasz: irodalom_12_11_10_9. Elektronikus Könyv és Nevelés, 2009/2. http://epa.oszk.hu/01200/01245/00042/fb_0902.htm
    14. Gordon Győri János: Kötelező, közös, kölcsönös olvasmány (Hagyomány és megújulás az iskolai olvasmányok kánonjában). Elektronikus Könyv és Nevelés, 2009/2. http://epa.oszk.hu/01200/01245/00042/ggyj_0902.htm
    Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
    ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
    02
    Методе извођења наставеХоспитовање и извођење наставе на основним студијама на Одсеку за хунгарологију, оделењима средње и/или основне школе.
    Оцена знања (максимални број поена 100)
    Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
    Активности у току предавања10Писмени испит60
    Практична настава30Усмени испит
    Пројекти
    Колоквијуми
    Семинари
    Врх стране