15ММ002 - Методичке иновације и развијање компетенција на часу матерњег језика

Спецификација предмета
НазивМетодичке иновације и развијање компетенција на часу матерњег језика
Акроним15ММ002
Студијски програмМађарски језик и књижевност
Модул
Тип студијамастер академске студије другог степена
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
Наставник/сарадник (ДОН)
    Број ЕСПБ6.0Статус предметаобавезан
    Условљност другим предметима-Облик условљености
    Циљеви изучавања предметаУпознавање савремених метода у методици наставе. Теоријски аспекти предмета и наставе као процеса.
    Исходи учења (стечена знања)Усавршавање наставног кадра за рад у основним и средњим школама и у образовању одраслих. Припрема студената за педагошко истраживање, планирање, развој, прихватање нове технологије.
    Садржај предмета
    Садржај теоријске наставеПодручја и ситуације развоја компетенције. Подручја и методе развоја компетенције матерњег језика. Искуства и поуке мерења компетенције. Промена парадигме у књижевном васпитању и образовању. Реформе наставе књижевности (доживљајно усмерена настава књижевности, час књижевности као херменеутичка ситуација, медијаморфоза унутар школе итд.). Мултидисциплинарност у настави књижевности, међупредметна корелацији. Нови програми, виртуелни светови и дигитални језик. Развијање језичке и књижевне креативности. Појам способности разумевања текста, вредновање усменог и писменог изражавања. Процес читања. Развијање вештине читања. Развијање критичког размишљања помоћу читања и писања. Рад са надареном децом. Инклузивна настава. Уџбеници и степени медијаморфозе. Ваннаставне активности: педагогија музеја, библиотека, библиотерапија.
    Садржај практичне наставеИнтерактивне и коперативне технике, пројект метода, портфолио, ИКТ у настави. Вежбе саморазвоја. Стратегије и методе читања. Мерења разумевања прочитаног и вештине писменог изражавања код нас и у иностранству. Разумевање текста – традиционалне и модерне вежбе. Традиционалне и коперативне вежбе за вежбање усменог и писменог изражавања. Тренинги и типови задатака. Састављање и вредновање савременог теста. Информациона писменост, библиотекарска знања, библиотека и саморазвој.
    Литература
    1. Belting, Hans: Kép-antropológia. Képtudományi vázlatok. Budapest, Kijárat Kiadó, 2003.
    2. Fenyő D. György szerk.: Hézagpótlás: A kortárs magyar irodalom tanítása. Budapest, 2010.
    3. Kulcsár Szabó Ernő–Szirák Péter szerk.: Történelem, kultúra, medialitás. Balassi, Budapest, 2003.
    4. Nagy Attila: Az olvasás össztantárgyi feladat. Savaria University Press, Szombathely, 2011.
    5. Nagy Czirok Lászlóné–Kárász Péter: Tudástérképek II. APC Stúdió, 2012.
    6. Petőfi S. János–Benkes Zsuzsa: Multimediális szövegek megközelítései. Pécs, Iskolakultúra, 2002.
    7. Pletl Rita szerk.: Az anyanyelvoktatás metamorfózisa. Scientia, Kolozsvár, 2008.
    8. Rohonyi Zoltán (szerk.): Irodalmi kánon és kanonizáció. Budapest, Osiris, 2001.
    9. Samu Ágnes: Kreatív írás. Holnap Kiadó, Budapest, 2004.
    10. Sipos Lajos főszerk: Irodalomtanítás a harmadik évezredben. Budapest, Krónika Nova Kiadó, 2006.
    11. Wolf Emőke: Hogyan taníts interaktív táblával? Módszergyűjtemény. Humán Műhely Bt., 2011.
    12. Cséve Anna‒Lenkei Júlia‒Sulyok Bernadett szerk.: Az irodalom emlékezete. Tanulmányok az irodalmi muzeológiáról. Budapest: Petőfi Irodalmi Múzeum, 2008.
    13. Kalla Zsuzsa‒Takáts József‒Tverdota György szerk.: Kultusz, mű, identitás. Kultusztörténeti tanulmányok 4. Budapest: Petőfi Irodalmi Múzeum, 2005.
    14. Fűzfa Balázs: Mentés másként. Tanulmányok, esszék irodalomról, olvasásról, tanításról. Budapest: PONT Kiadó, 2012.
    15. Kalla Zsuzsa szerk.: Az irodalom ünnepei. Kulusztörténeti tanulmányok. Budapest: Petőfi Irodalmi Múzeum, 2000.
    Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
    ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
    22
    Методе извођења наставеПредавања, дискусије, вежбе, ангажовање студената за истраживачки рад, рад у паровима и групама, израда домаћих задатака, консултације. Учествовање на стручним усавршавањима.
    Оцена знања (максимални број поена 100)
    Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
    Активности у току предавања10Писмени испит
    Практична настава20Усмени испит50
    Пројекти
    Колоквијуми
    Семинари20
    Врх стране