15МКМК079 - Стручна пракса

Спецификација предмета
НазивСтручна пракса
Акроним15МКМК079
Студијски програмМађарски језик и књижевност
Модул
Тип студијаосновне академске студије првог степена
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
    Наставник/сарадник (ДОН)
      Број ЕСПБ3.0Статус предметаобавезан
      Условљност другим предметима-Облик условљености
      Циљеви изучавања предметаУпознавање студената са структуром активности одређене школе, преглед и анализа школске документације, наставних програма, оперативних планова предмета. Утврђивање структуре радних активности наставника-ментора у току једне наставне седмице, праћење рада стручног актива наставника и других органа школе. Праћење организације и реализације наставог часа, начина реализовања часа наставника-ментора, израда писмене припреме часова.
      Исходи учења (стечена знања)Предмет упознаје студенте са различитим методама преношења знања. Кроз посматрање и непосредно учествовање у настави они се упознају са проблемима и могућностима организације наставе.
      Садржај предмета
      Садржај теоријске наставе-
      Садржај практичне наставеХоспитовање и извођење наставе Картон методичко-дидактичке праксе (са потписом и вредновање наставника-ментора) Писмено излаганје о хоспитовању: писмене припреме часова, искуства и запажања студената са часова хоспитовања и извођења наставе.
      Литература
      1. Falus Iván szerk.: Didaktika. Budapest, Nemzeti Tankönyvkiadó, 1998.
      2. Pethőné Nagy Csilla: Módszertani kézikönyv. Befogadásközpontú és kompetenciafejlesztő irodalomtanítás a gimnáziumok és szakközépiskolák 9-12. évfolyamában.Budapest, Korona Kiadó, 2007.
      3. Bárczi Zsófia szerk.: Szerző ‒ szöveg ‒ olvasat. Irodalmi szövegek elemzése és tanítása. Pozsony, Madách-Posonium, 2012.
      4. Cserhalmi Zsuzsa: Amit az irodalomtanításról tudni kellene... Budapest, Korona Kiadó, 2001.
      5. Katona András et al szerk.: A tanári mesterség gyakorlata. Tanárképzés és tudomány. Budapest, Nemzeti Tankönyvkiadó, ELTE Tanárképző Főiskolai Kar, 2003.
      6. Károly Krisztina‒Perjés István: Jó gyakorlatok a tanárképzés tudós műhelyeiből. Budapest, ELTE Eötvös Kiadó, 2015.
      7. Karlovitz János‒Karlovitz János Tibor: Korszerű oktatástechnológia. Budapest, ELTE Eötvös Kiadó, 2003.
      8. Hózsa Éva‒Horváth Futó Hargita: Tanítástaktika : magyartanárok kézikönyve. Újvidék, BTK, 2014.
      9. Hózsa Éva‒Horváth Futó Hargita: A tanórába foglalt Arany János : óratervgyűjtemény a magyartanárok számára. Újvidék, BTK, 2017.
      10. Hózsa Éva‒Horváth Futó Hargita: Órasoroló : tanári kézikönyv. Újvidék, BTK, 2017.
      11. Hózsa Éva: Mesterségem: irodalomtanár. Szabadka: Életjel, 2013.
      12. Fenyő D. György szerk.: Hézagpótlás ‒ A kortárs magyar irodalom tanítása. Budapest: Aulainfo, 2010.
      13. Csapó Benő szerk.: Az iskolai tudás. Budapest: Osiris, 2002.
      14. Csapó Benő szerk.: Az iskolai műveltség. Budapest: Osiris, 2002.
      Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
      ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
      002
      Методе извођења наставеХоспитовање и извођење наставе на основним студијама на Одсеку за хунгарологију, оделењима средње и/или основне школе.
      Оцена знања (максимални број поена 100)
      Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
      Активности у току предавања10Писмени испит60
      Практична настава30Усмени испит
      Пројекти
      Колоквијуми
      Семинари
      Врх стране