15МКМК071 - Методика наставе мађарског језика и књижевности 2

Спецификација предмета
НазивМетодика наставе мађарског језика и књижевности 2
Акроним15МКМК071
Студијски програмМађарски језик и књижевност
Модул
Тип студијаосновне академске студије првог степена
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
Наставник/сарадник (ДОН)
    Број ЕСПБ3.0Статус предметаобавезан
    Условљност другим предметима-Облик условљености
    Циљеви изучавања предметаОспособљавање студената за примену и развој научних и стручних знања из области методике наставе мађарског језика и књижевности. Интензивније, савременије образовање наставног кадра. Укључивање у живот школе, у образовно-васпитни процес. Упознавање најновијих метода наставе (e-learning).
    Исходи учења (стечена знања)Оспособљавање студената за облике наставног и ван-наставног образовно-васпитног рада, за практичну примену теорије, развијање самосталности, критичности и инвентивности у употреби метода.
    Садржај предмета
    Садржај теоријске наставеИсторија школства и развијање стратегија и метода у настави језика и књижевности. Етика, толеранција и идентитет у настави. Наставна средства и помагала. Проверавање и оцењивање. Конструктивна педагогија. Наука о књижевности и настава књижевности. Разумевање и интерпретација текстова. Лингвистика и учење граматике на часовима матерњег језика. Аспекти и методе учења правописа. Педагог као модел. Проблеми e-learning-а. Школска администрација. Ван-наставне активности, такмичења, додатна и допунска настава. Час у библиотеци. Култ и настава књижевности. Рад са надареном децом и инклузивна настава.
    Садржај практичне наставеАнализа уџбеника. Састављање тестова и интерактивних тестова. Организација ван-наставних активности. Интерпретација текстова и модерна лингвистика у пракси. Развијање компетенција на часу матерњег језика. Наставне вежбе на часу и у оделењима основне и средње школе, састављање портфолиа на основу извођења наставе и других активности. Учествовање на стручним усавршавањима професора мађарског језика.
    Литература
    1. Barták Balázs–Bokányi Péter et al: Irodalomtankönyv ma. Budapest, Pont Kiadó, 2002.
    2. Bertók Rózsa–Bécsi Zsófia: Etikai elméletek/Etikai gyakorlatok. Ethos Tudományos Egyesület, Pécs, 2007.
    3. Bicskeiné Zsulán Julianna: A középiskolai anyanyelvi tantárgypedagógia vázlata. Szeged, JATEpress, 1998.
    4. Gordon Győri János:Tehetségpedagógiai módszerek. Budapest, Gondolat 2004.
    5. Karlovitz János: Tankönyv. Elmélet és gyakorlat. Budapest, Nemzeti Tankönyvkiadó, 2001.
    6. Mészáros I.–Németh A.–Pukánszky B.: Neveléstörténet. Bevezetés a pedagógia és az iskoláztatás történetébe. Bp., Osiris, 2004.
    7. Petriné Feyér Judit: A problémaközpontú csoportmunka. Bp., Gondolat, 2004.
    8. Veszprémi László: Didaktika. Szeged, SZTE, 2005.
    9. Király Hajnal: Könyv és film között. A hűségelven innen és túl. Kolozsvár: Koiónia, 2010.
    10. Az Élményközpontú irodalomtanítás-sorozat kötetei Bp., PONT Kiadó
    11. Benedek András szerk.: Digitális pedagógia - Tanulás IKT környezetben. Budapest: Typotex Kiadó, 2008.
    12. Mayer József szerk.: Esély(t) teremtő iskolák ‒ Iskolai törekvések a hátrányos helyzetűek tanulási kudarcainak leküzdésére. Budapest: Országos Közoktatási Intézet, 2003.
    13. Dávid Mária‒Gefferth Éva‒Nagy Tamás‒Tamás Márta: Mentorálás a tehetséggondozásban. Budapest: Magyar Tehetségsegítő Szervezetek Szövetsége, 2014.
    14. Torgyik Judit: A tanulás színterei felnőtt- és időskorban. Budapest: Eötvös Kiadó, 2013.
    15. Benedek András szerk.: Szakképzés-pedagógia. Budapest: Typotex Kiadó, 2006.
    Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
    ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
    22
    Методе извођења наставеДискусије, вежбе, анализа наставних часова, организовање пројеката, портфолио, консултације.
    Оцена знања (максимални број поена 100)
    Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
    Активности у току предавања10Писмени испит60
    Практична настава30Усмени испит
    Пројекти
    Колоквијуми
    Семинари
    Врх стране