15ДФК28 - Контекст и мит града у књижевности

Спецификација предмета
НазивКонтекст и мит града у књижевности
Акроним15ДФК28
Студијски програмЈезик и књижевност
Модул
Тип студијадокторске академске студије трећег степена
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
    Наставник/сарадник (ДОН)
      Број ЕСПБ10.0Статус предметаизборни
      Условљност другим предметима-Облик условљености
      Циљеви изучавања предметаСхватање града као места таложења различитих искустава кроз историју, упознавање студената са најновијим теоријама и методама истраживања града и функцијом града као архитектонске категорије у књижевним текстовима.
      Исходи учења (стечена знања)Припрема студената за будући научни истраживачки рад.
      Садржај предмета
      Садржај теоријске наставеПростор и текстови. Простор (space) и место (place). Нове перспективе у истраживању града. Менталне мапе и репрезентација града. Град као документ једног времена. Мит града у књижевности. Град и театралност. Визуална наратива града. Читати и приповедати град. Текстуални градови. Простор града као интертекстуални аспект. Улица, салон, кафана, трг. Периферија. Неместа. Локални контекст, genius loci – дух места. Књижевне ведуте. Присутност града у аутобоиграфијама и его-документима.
      Садржај практичне наставе-
      Литература
      1. Benevolo, Leonardo: Grad u istoriji Evrope. Prevod: Snežana Milinković. Clio, Beograd, 2004.
      2. Benjamin, Walter: A második császárság Párizsa Baudelaire-nél. = Angelus novus. Értekezések, kísérletek, bírálatok. Magyar Helikon, 1980. 820–931.
      3. Gadamer, Hans-Georg: Az épületek és képek olvasása. = A szép aktualitása. Budapest, 1994. 157–168.
      4. Gyáni Gábor: Az utca és a szalon. Új Mandátum Könyvkiadó, Budapest, 1998.
      5. Flaker, Aleksandar: Književne vedute, Matica hrvatska, Zagreb, 1999.
      6. Fonalka Mária: Pétervár szemiotikája az orosz irodalomban. Debreceni Egyetemi Kiadó, 2004.
      7. Karahasan, Dževad: Pripovijedati grad. Sarajevske sveske, 2008, br. 21-22, 156-179.
      8. Niedermüller Péter: A város: kultúra, mítosz, imagináció. Mozgó Világ, 20. 1994. 5. 5–17.
      9. N. Kovács T.–Böhm G.–Mester T.: Terek és szövegek. Újabb perspektívák a városkutatásban. Kijárat, Bp., 2005.
      10. Nora, Pierre: Emlékezet és történelem között. A helyek problematikája. AETAS, 1999/3.142–157.
      11. Ože, Mark: Nemesta. Uvod u antropologiju nadmodernosti. Beograd, 2005.
      12. Simmel, Georg: A nagyváros és a szellemi élet. In: Válogatott társadalomelméleti tanulmányok. Bp., 2001, 223–233.
      13. Veres András: A közép-kelet-európai város, mint irodalmi toposz Konrád György regényeiben. = Kapitány Á.–Kapitány G.:„Jelbeszéd az életünk”. A szimbolizáció története és kutatásának módszerei. I. Bp., 1995.
      14. Horváth Futó Hargita: Iskola-narratívák. Újvidék: BTK, 2009.
      Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
      ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
      52
      Методе извођења наставеKонсултација, дискусија, методе компаратистике, самостални истраживачки рад студената.
      Оцена знања (максимални број поена 100)
      Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
      Активности у току предавањаПисмени испит
      Практична наставаУсмени испит70
      Пројекти30
      Колоквијуми
      Семинари
      Врх стране