15SJSJ043 - Savremeni mađarski 3

Specifikacija predmeta
Naziv Savremeni mađarski 3
Akronim 15SJSJ043
Studijski program Srpska filologija u kontaktu sa slovačkom/mađarskom filologijom
Modul
Tip studija osnovne akademske studije prvog stepena
Nastavnik (predavač)
Nastavnik/saradnik (vežbe)
Nastavnik/saradnik (DON)
    Broj ESPB 5.0 Status predmeta izborni
    Uslovljnost drugim predmetima Savremeni mađarski 1, Savremeni mađarski 2 Oblik uslovljenosti
    Ciljevi izučavanja predmeta Cilj je da studenti, budući nastavnici steknu znanja o specifičnim karakteristikama mađarskog jezika, koji će biti maternji učenicima kojima će oni predavati srpski kao jezik sredine u osnovnim i srednjim školama.
    Ishodi učenja (stečena znanja) Studenti će se upoznati sa sintagmatikom mađarskog jezika, kako bi bili u stanju da predvide i razumeju teškoće i greške koje će njihovi budući učenici praviti prilikom učenja srpskog jezika i samim tim biti uspešniji u prenošenju znanja srpskog jezika
    Sadržaj predmeta
    Sadržaj teorijske nastave Sintagme: zavisne i nezavisne. Vrste reči koje čine sintagme, morfološke karakteristike sintagmi. Karakteristike mađarskih rečenica, rečenica kao segment teksta, kriterijumi podele rečenica: izjavne, uzvične, zapovedne, upitne i željne rečenice, potvrdne i odrične rečenice, nepotpune rečenice. Unutrašnja struktura i delovi proste rečenice, morfološke karakteristike glavnih delova rečenice.
    Sadržaj praktične nastave Praktična nastava prati teoretsku nastavu, uvežbavaju se metodičke jedinice i analiziraju razni jezički nivoi. Studenti samostalno pripremaju referate i obavljaju studijski istraživački rad u vezi sa temama teorijske nastave.
    Literatura
    1. Edita Andrić: Struktura sintagmi i rečenica u savremenom mađarskom jeziku. Filozofski fakultet Novi Sad
    2. Edita Andrić: Leksikalizovane objekatske sintagme u mađarskom jeziku i njihovi ekvivalenti u srpskom Zbornik radova 6. simpozijuma «Kontrastivna jezička istraživanja» Novi Sad, 1998
    3. Mirjana Burzan: Interferencija u predikatu srpskohrvatske rečenice u jeziku učenika mađarske narodnosti Novi Sad Institut za južnoslovenske jezike 1984.
    Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine
    Predavanja Vežbe DON Studijski i istraživački rad Ostali časovi
    2 2
    Metode izvođenja nastave Primenjivaće se direktni metodi teoretske i praktične nastave
    Ocena znanja (maksimalni broj poena 100)
    Predispitne obaveze Poena Završni ispit Poena
    Aktivnosti u toku predavanja 10 Pismeni ispit 20
    Praktična nastava 20 Usmeni ispit 30
    Projekti
    Kolokvijumi 20
    Seminari
    Vrh strane