15MM009 - Digitalne metode u nastavi jezika

Specifikacija predmeta
Naziv Digitalne metode u nastavi jezika
Akronim 15MM009
Studijski program Mađarski jezik i književnost
Modul
Tip studija master akademske studije drugog stepena
Nastavnik (predavač)
Nastavnik/saradnik (vežbe)
    Nastavnik/saradnik (DON)
      Broj ESPB 3.0 Status predmeta izborni
      Uslovljnost drugim predmetima Nema. Oblik uslovljenosti
      Ciljevi izučavanja predmeta Upoznavanje studenata sa osnovnim pojmovima elektronsog učenja, digitalih metoda u nastavi, informativno-komunikativnih tehnologija i načinima njihove upotrebe u cilju poboljšanja efikasnosti nastave jezika. Osposobljavanje studenata za samostalno osmišljavanje i kreiranje različitih tipova vežbi i zadataka pogodnih za unošenje u računarske aplikacije i softvere,
      Ishodi učenja (stečena znanja) Studenti (budući predmetni profesori) stvaraju svest o potrebi stalnog usavršavanja kompetencija digitalne pismenosti, odnosno učenja kroz ceo život. Pored toga se ospospbljavaju za algoritamsko razmišljanje putem izrade zadataka pogodnih za predstavljanje na interaktivnoj tabli i u računarskoj učionici.
      Sadržaj predmeta
      Sadržaj teorijske nastave Učenje u IKT sredini. Digitalna pedagogija. Didaktički softveri i njihove vrste. Metode (grupne metode, onlajn komunikacija, podržavanje individualnog učenja, tehnike predavanja, veb-zajednice itd.). Aspekti vrednovanja znanja i postignuća (testiranje putem računara, onlajn testovi itd.). Algoritamsko razmišljanje kao pomoćno sredstvo u izradi jezičkih zadataka i vežbi. Analiza tipova zadataka.
      Sadržaj praktične nastave Nema.
      Literatura
      1. Benedek András (szerk.): Digitális pedagógia – tanulás IKT környezetben. Bp: Typotex. 2008
      2. B. Nagy Ágnes–Szépe György (szerk.): Anyanyelvi nevelési tanulmányok I. Pécs: Iskolakultúra. 2005
      3. Kárpáti Andrea (szerk.): Oktatás és informatika. Pécs: Iskolakultúra. 2004/12.
      4. Kárpáti–Molnár–Tóth–Főző (szerk.): A 21. század iskolája. Bp: Nemzeti Tankönyvkiadó – Microsoft. 2008
      Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine
      Predavanja Vežbe DON Studijski i istraživački rad Ostali časovi
      2 0
      Metode izvođenja nastave Interakrivne, frontalne; analitičke.sintetičke; individualne, grupne.
      Ocena znanja (maksimalni broj poena 100)
      Predispitne obaveze Poena Završni ispit Poena
      Aktivnosti u toku predavanja 10 Pismeni ispit
      Praktična nastava Usmeni ispit 40
      Projekti 20
      Kolokvijumi
      Seminari 30
      Vrh strane