15EJEJ83 - Angloamerička dečija književnost

Specifikacija predmeta
Naziv Angloamerička dečija književnost
Akronim 15EJEJ83
Studijski program Engleski jezik i književnost
Modul
Tip studija osnovne akademske studije prvog stepena
Nastavnik (predavač)
Nastavnik/saradnik (vežbe)
Nastavnik/saradnik (DON)
    Broj ESPB 3.0 Status predmeta izborni
    Uslovljnost drugim predmetima Oblik uslovljenosti
    Ciljevi izučavanja predmeta Upoznavanje sa osnovnim odlikama dečije književnosti, kao i sa najznačajnijim autorima i delima engleske i američke književnosti za decu i omladinu.
    Ishodi učenja (stečena znanja) Znanje stečeno na ovom predmetu neophodno je za razumevanje anglofone dečje književnosti i njeno korišćenje u nastavi engleskog jezika na školskom uzrastu, kao i za sticanje potpunijeg uvida u ideje o detinjstvu i odrastanju u različitim periodima opšte i književne istorije.
    Sadržaj predmeta
    Sadržaj teorijske nastave Status dečje književnosti i njen značaj u širem kontekstu glavnih književnih tokova. Tradicionalni oblici književnosti prilagođeni za decu (bajke, basne, folklor), tradicionalna engleska i američka dečija poezija. Anglo-američka dečija književnost u doba romantizma, realizma, prelaza vekova, modernizma, postmodernizma. Književnost za omladinu. Crtani film, strip.
    Sadržaj praktične nastave Čitanje i analiza lektire: Mother Goose Nursery Rhymes, Fairy tales, Neil Gaiman, 'Snow, Glass, Apples', Oscar Wilde, ‘The Happy Prince’, Lewis Carroll, Alice’s Adventures in Wonderland, L. M. Alcott, Little Women, L. Frank Baum, The Wonderful Wizard of Oz, J. M. Barrie, Peter Pan, E. B. White, Charlotte’s Web, Roald Dahl, The Witches, J. K. Rowling, Harry Potter
    Literatura
    1. 1. Cogan Thacker, Deborah and Jean Webb. Introducing Children’s Literature. London: Routledge, 2002.
    2. 2. Grenby, Matthew. Children’s Literature. Edinburgh: Edinburgh University Press, 2008.
    3. 3. Hunt, Peter, ed. Understanding Children’s Literature. Oxon: Routledge, 2007.
    4. 4. Lesnik-Oberstein, Karin, ed. Children’s Literature: New Approaches. Basingstoke: Palgrave Macmillan, 2004.
    Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine
    Predavanja Vežbe DON Studijski i istraživački rad Ostali časovi
    1 2
    Metode izvođenja nastave Predavanja i seminar. Diskusija. Gledanje televizijskih dokumentarnih filmova. Gledanje filmskih verzija pojedinih dela.
    Ocena znanja (maksimalni broj poena 100)
    Predispitne obaveze Poena Završni ispit Poena
    Aktivnosti u toku predavanja Pismeni ispit
    Praktična nastava Usmeni ispit 30
    Projekti
    Kolokvijumi 30
    Seminari 40
    Vrh strane