15СЈСЈ034 - Савремени мађарски 2

Спецификација предмета
НазивСавремени мађарски 2
Акроним15СЈСЈ034
Студијски програмСрпска филологија у контакту са словачком/мађарском филологијом
Модул
Тип студијаосновне академске студије првог степена
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
Наставник/сарадник (ДОН)
    Број ЕСПБ5.0Статус предметаизборни
    Условљност другим предметимаСавремени мађарски 1Облик условљености
    Циљеви изучавања предметаЦиљ је да студенти, будући наставници стекну знања о специфичним карактеристикама мађарског језика, који ће бити матерњи ученицима којима ће они предавати српски као језик средине у основним и средњим школама.
    Исходи учења (стечена знања)Студенти ће се упознати са морфолошким и лексичким системом мађарског језика, како би били у стању да предвиде и разумеју тешкоће и грешке које ће њихови будући ученици правити приликом учења српског језика и самим тим бити успешнији у преношењу знања српског језика.
    Садржај предмета
    Садржај теоријске наставеАглутинативно својство мађарског језика, сегменти речи у мађарском језику, основе речи: глаголске и основе именских речи, суфикси за грађење речи, знаци, падежни наставци, лични глаголски и посесивни лични наставци. Лексика мађарског језика, слојеви лексике и начини стварања речи, значење речи, творба речи, граматичка категоризација речи.
    Садржај практичне наставеПрактична настава прати теоретску наставу, увежбавају се методичке јединице и анализирају разни језички нивои. Студенти самостално припремају реферате и обављају студијски истраживачки рад у вези са темама теоријске наставе.
    Литература
    1. Едита Андрић: Лексикологија и морфологија мађарског језика. Одсек за хунгарологију Филозофског факултета у Новом Саду 2002
    2. Јожеф Вајда: Падежне месне и временске конструкције. Контрастивна граматика српскохрватског и мађарског језика 4. cвеска Нови Сад, 1976.
    3. Ласло Деже: Типолошка разматрања. Контрастивна граматика српскогхрватског језика 1. свеска Нови Сад, 1971
    4. Нада Арсенијевић: Проблеми у реализацији предлошко падежних конструкција у српском као секундарном језику Зборник радова 6. симпозијума Контрастивна језичка истраживања, Нови Сад,1998.
    5. Мирјана Бурзан: Глаголски придеви у српскохрватском и мађарском језику. Филозофски факултет у Новом Саду, 1990.
    Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
    ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
    22
    Методе извођења наставеПримењиваће се директни методи теоретске и практичне наставе
    Оцена знања (максимални број поена 100)
    Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
    Активности у току предавања10Писмени испит20
    Практична настава20Усмени испит30
    Пројекти
    Колоквијуми20
    Семинари
    Врх стране