15МКМК058 - Наратологија/анализа прозе

Спецификација предмета
НазивНаратологија/анализа прозе
Акроним15МКМК058
Студијски програмМађарски језик и књижевност
Модул
Тип студијаосновне академске студије првог степена
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
Наставник/сарадник (ДОН)
    Број ЕСПБ6.0Статус предметаобавезан
    Условљност другим предметимаОблик условљености
    Циљеви изучавања предметаЦиљеви наставе наратологије јесу, најпре упознавање студената са основним проблемима, појмовима, терминима и правцима наратологије. Циљ рада је да допринесе интерпретацији и вредновању наративних књижевних дела
    Исходи учења (стечена знања)Стицање одговарајућих компетенција у области наратологије које су неопходне и релевантне при читању и интерпретације и бољем разумевању структуре наративних текстова
    Садржај предмета
    Садржај теоријске наставеДистинкције наративног и дискурзивног говора. Наратолошка обележја кратке прозе. Феномени трансформације каноничне структуре новеле. Мотив и амблем. Наратор. Проблематика перспективе. Поетика простора и времена. Динамика простора. Интертекстуална значења: адаптација, парафраза, пародија, пастиш. Историографска метафикција. Метанаративни облици. Наратолошки кодови аутобиографије. Психобиографија. Наратолошка теорија писма и дневника.
    Садржај практичне наставе.Читање и анализа наративних и наратолошких текстова.
    Литература
    1. Kanyó Zoltán (1990) Megjegyzések az irodalmi elbeszélés szövegkezdetének kérdéséhez. = Irodalomtudományi tanulmányok. Szeged.
    2. Roland Barthes (1988) Bevezetés a történetek strukturális elemzésébe .= Tanulmányok az irodalomtudomány köréből. Szerk.: Kanyó Z. és Siklaki I. Budapest
    3. Philippe Lejeune (2003) Önéletírás, élettörténet, napló. Budapest.
    4. Dobos István (2005) Az én színrevitele. Önéletírás a XX. századi magyar irodalomban.
    5. Nem természetes narratológia. Helikon. 2018/2
    Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
    ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
    22
    Методе извођења наставеМетода фронталне наставе. 2. Метода хеуристичког разговора – метода усмереног расправљања 3. Метода писања
    Оцена знања (максимални број поена 100)
    Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
    Активности у току предавања5Писмени испит
    Практична настава35Усмени испит60
    Пројекти
    Колоквијуми
    Семинари
    Врх стране