15МКМК045 - Мађарска књижевност после модерне

Спецификација предмета
НазивМађарска књижевност после модерне
Акроним15МКМК045
Студијски програмМађарски језик и књижевност
Модул
Тип студијаосновне академске студије првог степена
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
Наставник/сарадник (ДОН)
    Број ЕСПБ6.0Статус предметаобавезан
    Условљност другим предметима-Облик условљености
    Циљеви изучавања предметаПроучавање историје, формирања, дискурса и значајних животних дела мађарске књижевности од средине десетих година 20. века. Историјска авангарда и такозвани други талас модернизма у двадесетим-тридесетим годинама.
    Исходи учења (стечена знања)Упознавање са токовима и дискурсима мађарске књижевности поменутог раздобља, са значајним животним делима и репрезентативним књижевним делима из раздобља историјске авангарде и модернизма после ње.
    Садржај предмета
    Садржај теоријске наставеИсторијска авангарда у европском и мађарском контексту (Лајош Кашак и Тибор Дери). Поетике модернизма после авангарде у мађарској поезији. Синтеза књижевних парадигми у појединим лирским животним делима. Традиција часописа „Nyugat”, даљи токови авангарде и народњаштва (поезија Леринца Сабо, Атиле Јожеф, Миклоша Раднотија и Ђуле Иљеш).
    Садржај практичне наставеУпознавање са књижевним текстовима обухваћеног временског раздобља , њихово проучавање и анализа.
    Литература
    1. Bori Imre: A szеcessziótól a dadáig. A magyar irodalmi avantgarde I. Újvidék, Forum, 1969.
    2. Bori Imre: A szürrealizmus ideje. A magyar irodalmi avantgarde II. Újvidék, Forum, 1970.
    3. Bori Imre: Az avantgárd apostolai. A magyar irodalmi avantgarde III. Újvidék, Forum, 1971.
    4. Kabdebó Lóránt: Vers és próza a modernség második hullámában. Bp., Argumentum, 1996.
    5. Grendel Lajos: A modern magyar irodalom története. Pozsony, Kalligram, 2007. (165-331)
    Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
    ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
    22
    Методе извођења наставеПриказ наставне грађе уз активно учешће студената. Опис неведених књижевних и уметничких токова и појава. Приказ њиховог присуства у појединим песничким опусима и књижевним делима. У оквирима вежби изградња дијалога са студентима, тумачење и анализа конкретних текстова. Развијање писмене и усмене изражајне вештине студената у тумачењу и анализи текстова.
    Оцена знања (максимални број поена 100)
    Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
    Активности у току предавања5Писмени испит30
    Практична настава25Усмени испит30
    Пројекти
    Колоквијуми10
    Семинари
    Врх стране