15МКМК031 - Почеци модерне мађарске књижевности

Спецификација предмета
НазивПочеци модерне мађарске књижевности
Акроним15МКМК031
Студијски програмМађарски језик и књижевност
Модул
Тип студијаосновне академске студије првог степена
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
Наставник/сарадник (ДОН)
    Број ЕСПБ6.0Статус предметаобавезан
    Условљност другим предметима-Облик условљености
    Циљеви изучавања предметаПриказ почетка, развитка, књижевних праваца и значајних књижевних дела модерне мађарске књижевности (од прекретнице 19. и 20. до десетих година 20. века).
    Исходи учења (стечена знања)Упознавање са токовима, књижевним правцима, са животним делима и репрезентативним књижевним делима мађарске књижевности из овог временског раздобља. Два теста, успешно положен писмени и усмени испит.
    Садржај предмета
    Садржај теоријске наставеКњижевно-историјски значај прекретнице 19. и 20. века. Књижевни и уметнички правци (натурализам, симболизам, сецесија, импресионизам). Пресимболизам. Естетизам, регионализам, нови токови народњаштва. Формирање модернизма. Часопис „Nyugat” и поезија Ендре Ади (Ady Endre). Симболизам, сецесија и импресионизам у мађарској лирици на почетку 20. века. Од естетског модернизма до авангарде.
    Садржај практичне наставеУпознавање са конкретним текстовима значајних аутора тематски обрађеног раздобља. Анализа и тумачење текстова.
    Литература
    1. Bori Imre: A magyar irodalom modern irányai I. Újvidék, Forum, 1985.
    2. Bori Imre: A magyar irodalom modern irányai II. Naturalizmus. Újvidék, Forum, 1989.
    3. Grendel Lajos: A modern magyar irodalom története. Pozsony, Kalligram, 2007.
    4. Németh G. Béla: Századutóról – századelőről. Bp., Magvető, 1985.
    5. Szegedy-Maszák Mihály–Veres A.: A magyar irodalom történetei II. (1800–1919). Bp., 2007.
    Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
    ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
    22
    Методе извођења наставеУ оквиру теоријске наставе приказ наставне грађе уз активно учешће студената. Наглашавање појединих процеса и токова, као и подударности, заједничких црта а и одступања појединих књижевних дела од њих. У оквирима вежби изградња дијалога са студентима, тумачење и анализа конкретних текстова. Развијање писмене и усмене изражајне вештине студената у тумачењу и анализи текстова.
    Оцена знања (максимални број поена 100)
    Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
    Активности у току предавања5Писмени испит30
    Практична настава25Усмени испит30
    Пројекти
    Колоквијуми10
    Семинари
    Врх стране