15ФМ007 - Филозофски системи антике

Спецификација предмета
НазивФилозофски системи антике
Акроним15ФМ007
Студијски програмФилозофија
Модул
Тип студијамастер академске студије другог степена
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
    Наставник/сарадник (ДОН)
      Број ЕСПБ6.0Статус предметаизборни
      Условљност другим предметиманемаОблик условљености
      Циљеви изучавања предметаКонцепт предмета „Филозофски системи антике“ статуиран је тако да студентима Дипломских академских студија филозофије омогући избор проучавања релевантних филозофских концепција из подручја античке филозофије. Такво продубљено истраживање омогућиће темељније овладавање учењима одређених филозофа и специјализацију за концепцијска, проблемска и појмовно-категоријална поља великих филозофских система антике. Минуциозно студирање учења појединих филозофа студентима ће олакшати избор теме и приступање изради дипломског рада.
      Исходи учења (стечена знања)Проблемско апсолвирање једног од великих филозофских система антике из интерпретацијског кључа модерних мисаоних парадигми. Стицање способности за продубљенији дијалог између античког и савременог начина мишљења. Увид у границе дијалога између античког и савременог света.
      Садржај предмета
      Садржај теоријске наставеКарактером предмета „Филозофски системи антике“ одређује се могући избор студија филозофских концепција неког од значајнијих филозофа. У изборни корпус овог предмета спадају пре свега Платон и Аристотел. Посебно студирање свакога од двојице поменутих филозофа у себе укључује: (а) студиј целине филозофских дела одабраног филозофа; (б) студиј иманентних филозофских и мисаоних веза одабраног филозофа с ближим дискусионим и полемичким пољем филозофије; (ц) студиј секундарне литературе о одабраном филозофу.
      Садржај практичне наставеАнализа изворних филозофских текстова.
      Литература
      1. Ерлер, М., Платон, Накл. Јурчић, Загреб 2008.
      2. Калуђеровић, Ж., Аристотел и предсократовци, КриМел, Нови Сад 2004.
      3. Кремер, Х., Платоново утемељење метафизике, ДЕМЕТРА, Загреб 1997.
      4. Anagnostopoulos, G., (ed.), A Companion to Aristotle, Oxford 2009.
      5. Barnes, J., The Complete Works of Aristotle I-II, Princeton 1991.
      6. Jaeger, W., Aristoteles Grundlegung einer Geschichte seiner Entwicklung, Weidmann 1985.
      7. Kraut, R., (ed.), The Cambridge Companion to Plato, New York 2006.
      8. Hamilton, E., Cairns, H., (ed.), The Collected Dialogues of Plato, Princeton 1989.
      Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
      ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
      21
      Методе извођења наставеДијалошка и истраживачке методе разумевања филозофских система одабраног филозофа.
      Оцена знања (максимални број поена 100)
      Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
      Активности у току предавања5Писмени испит20
      Практична наставаУсмени испит50
      Пројекти
      Колоквијуми10
      Семинари15
      Врх стране