15ФЛФЛ018 - Онтологија 1

Спецификација предмета
НазивОнтологија 1
Акроним15ФЛФЛ018
Студијски програмФилозофија
Модул
Тип студијаосновне академске студије првог степена
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
Наставник/сарадник (ДОН)
    Број ЕСПБ5.0Статус предметаобавезан
    Условљност другим предметиманемаОблик условљености
    Циљеви изучавања предметаУпознавање са метафизиком као средишњим филозофским становиштем у историјском развоју филозофије. Повезивање онтолошких појмова и проблема са темељима човековог сазнања, његове праксе и стваралаштва. Стицање знања о средишњим онтолошким концепцијама. Увид у проблем филозофског позиционирања онтологије као средишње филозофске дисциплине.
    Исходи учења (стечена знања)Стицање свеобухватног знања о историјском развоју средишњих филозофских појмова. Оријентисање у погледу основних становишта која су довођена у везу са идејом прве филозофије. Стицање претпоставки за конкретну примену средишњих појмова онтолошке традиције у контексту савременог света.
    Садржај предмета
    Садржај теоријске наставеСтицање свеобухватног знања о историјском развоју средишњих филозофских појмова. Оријентисање у погледу основних становишта која су довођена у везу са настанком идеје прве филозофије. Стицање претпоставки за конкретну примену средишњих појмова онтолошке традиције у контексту савременог света. Античко заснивање прве филозофије. Платон: највиши родови. Аристотел: епистеме тис. Плотин и неоплатонистичка метафизика. Псеудо Дионизије и Хришћанска прерада метафизике. Нововековно заснивање онтологије. Декарт и Лајбниц.
    Садржај практичне наставеВежбе, Други облици наставе, Студијски истраживачки рад
    Литература
    1. Платон, Софист, Плато, Београд, 2000.
    2. Aristotel, Metafizika, Paideia, Beograd, 2007.
    3. Plotin, Eneade (odabrani delovi), Književne novine, Beograd, 1984.
    4. Pseudo Dionizije Areopagita, O božanskim imenima, Otkrovenje, Beograd, 2009.
    5. Toma Akvinski, Biće i suština, Dereta, Beograd, 2010.
    6. Rene Dekart, Meditacije o prvoj filozofiji, Zavod za udžbenike, Beograd, 2012.
    7. Lajbnic G.V., Monadologija, Kultura, Beograd, 1957.
    Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
    ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
    22
    Методе извођења наставеLekcije. Dijalog na zadatu temu. Praktična demonstracija tekstualne analize. Istraživački rad.
    Оцена знања (максимални број поена 100)
    Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
    Активности у току предавања10Писмени испит
    Практична настава10Усмени испит60
    Пројекти
    Колоквијуми
    Семинари20
    Врх стране