проф. др Јасмина Клеменовић

Редовни професор
Одсек за педагогију
485-3919
Научна областПедагогија
Датум избора 3. јун 2015.

Предмети

15ИНТ25Образовање за људска права
15МД047Образовање за људска права
15ПГПГ027Предшколска педагогија 1
15ПГПГ032Предшколска педагогија 2
15ПГПГ040Педагошко-методички практикум 1
15ПГПГ048Методика рада предшколског педагога
15ПГПГ055Игре и играчке
15ПГПГ064Педагошко-методички практикум 3
15ПГПГ068Педагошка антропологија
15ПД4Курикулум институционалног васпитања и образовања
15ПХ001Отворени методолошки семинар
15ПХ002Концепције и модели предшколског васпитања
15ПХ026Образовање за људска права и демократију
15ПХ029Дечја игра и стваралаштво
15ПХ031Припрема деце за полазак у школу
15ПХ032Студијско истраживачки рад
15РМ015Образовање за људска права и демократију
15РМ018Дечија игра и стваралаштво
15РМ020Припрема деце за полазак у школу
15СЗ04Образовање за људска права и демократију
15СЗ12Студијско истраживачки рад
15СМ010Образовање за људска права и демократију
15СРДМ18Образовање за људска права и демократију
15СРДМ3Студијско истраживачки рад

Библиографија

Радови у часописима

Socio-emocionalni problemi i problemi u ponašanju dece predškolskog uzrasta i mogućnosti intervencije

A. Pavlović, J. Klemenović, Socio-emocionalni problemi i problemi u ponašanju dece predškolskog uzrasta i mogućnosti intervencije, Zbornik Odseka za pedagogiju, Vol. 28, pp. 7 - 29, 2019

АуториАлександра Павловић и Јасмина Клеменовић
Година2019
ЧасописZbornik Odseka za pedagogiju
Волумен28
Страна од7
Страна до29

Менторство

Докторске академске студије трећег степена

  • Социјална интеракција деце са развојним сметњама у програму предшколског васпитања и образовања усмереном на односе,, Ана Вукобрат, 15.03.2024.
  • Систем перцептивних активности у унапређењу музичке перцепције и рецепције код деце, Марија Ивановић, 30.01.2020.
  • Импликације еколошких програма на социо-емоционални развој деце предшколског узраста из перспективе одрживе заједнице, Станислава Марић Јуришин, 24.04.2015.

Мастер академске студије другог степена

  • Значај музике у предшколском васпитању и образовању, Матеја Јелкић, 25.01.2024.
  • Утицај родитељског васпитног стила на спремност детета за полазак у школу, Ивана Ковачевић, 25.01.2023.
  • Породица као фактор припреме деце за полазак у школу, Мија Петојевић, 16.07.2021.
  • Како одрасли процењују значај заједничке игре на развој децe са и без тешкоћа у развоју у предшколској установи, Јелена Деспић, 07.10.2020.
  • Имагинарни пријатељи као продукт дечијег стваралаштва, Ана Богдановић, 07.02.2020.
  • Родитељи и практичари о значају физичке активности на предшколском узрасту, Љиљана Лаловић, 25.09.2019.
  • Информисаност родитеља о стратегијама развоја двојезичности деце на предшколском и млађем школском узрасту, Доротеа Будински, 25.09.2019.
  • Значај сиблинг односа из перспективе детета предшколског узраста, Дајана Чулић, 25.09.2019.
  • Улога родитеља у процесу адаптације деце раног узраста на институционално васпитање деце, Татјана Станковић, 25.09.2019.
  • Улога предшколске установе у јачању родитељских компетенција, Сања Кузманчев, 31.10.2018.
  • Однос родитеља према аутономији детета најстаријег предшколског узраста, Андреа Станојевић, 31.10.2018.
  • Терапија игром као средство подршке дечјем развоју, Брана Ненић, 29.08.2018.
  • Отежана социјализација деце у вртићу, Десанка Ћириловић, 31.05.2018.
  • Мишљење студената педагогије о значају игре и играчака за дечји развој и учење, Дуња Војиновић, 12.01.2018.
  • Ставови учитеља првог и другог разреда о коришћењу игре у настави, Сандра Трифуновић, 20.10.2017.
  • Повезаност социјалног понашања деце предшколског узраста са родитељским стилом васпитања, Марија Томић, 04.10.2017.
  • Улога васпитача у решавању конфликата међу децом предшколског узраста, Оливера Гагић, 03.05.2017.
  • Како родитељи и васпитачи процењују потребу за дневним одмором/спавањем деце различитог узраста у вртићу, Делила Дураки, 07.10.2016.
  • Традиционалне играчке из перспективе деце предшколског и млађег школског узраста, Оливера Бантић, 07.10.2016.
  • Родни стереотипи о игри и играчкама из перспективе васпитача и студената педагошких усмерења., Бојана Пинтар, 30.09.2016.
  • Мишљење родитеља о квалитету сарадње са вртићем и васпитачима који раде према различитим програмским моделима, Јелена Могин, 21.03.2016.
  • Васпитачи и учитељи о значају социо-емоционалног аспекта развоја за учење и образовање деце, Тамара Младеновић, 30.12.2015.
  • Социјална компетентност, антисоцијално понашање и прихваћеност у групи вршњака деце предшколског узраста, Јелена Николић, 09.10.2015.
  • Родитељи и васпитачи из сеоске средине о припреми деце за полазак у школу, Бојана Симић, 09.10.2015.
  • Механизми подршке за децу са тешкоћама у развоју приликом преласка са припремног предшколског програма у основну школу, Наташа Пемац, 09.10.2015.
  • Улога родитеља у припреми деце за полазак у школу, Маја Илић, 12.02.2015.
  • Улога васпитача у различитим моделима савремених предшколских програма у Србији, Дијана Крстић, 23.10.2014.
  • Ставови студената васпитачке школе и васпитача из праксе према инклузивном васпитању и образовању, Ана Митровић, 03.10.2014.
  • Улога просторног аспекта институционалног контекста у подстицању развоја деце јасленог узраста, Ана Мариа Бито, 18.07.2014.
  • Ставови васпитача према инклузивном образовању, Ведрана Блануша, 25.03.2014.
  • MIŠLJENJE VASPITAČA O ZNAČAJU STRUKTURALNIH ELEMENATA U PREDŠKOLSKIM PROGRAMIMA, Мирна Накрајкућин, 18.03.2014.
  • Комуникацијске способности деце као показатеља њихове спремности за полазак у школу, Милица Рапић, 19.09.2013.
  • Улога васпитача у превенцији агресивног понашања деце предшколског узраста, Вања Михајловић, 19.09.2013.
  • Припрема родитеља за процес адаптације деце на институционално васпитање и образовање, Жељка Жарковић, 13.06.2013.
  • Образовање за виртуелну стварност, Јелена Ристић, 16.07.2012.
  • Уважавање дечје игре у припремном предшколском програму, Новак Станишић, 22.06.2012.
  • Ставови и очекивања родитеља и васпитача о раном описмењавању деце, Драгана Бубуљ, 29.03.2012.
  • Ставови родитеља о дечијој игри и играчкама и њихова очекивања, Милица Вуковић, 08.03.2012.
  • Ставови и очекивања учитеља и васпитача о раном описмењавању деце, Даринка Терзић, 20.02.2012.
  • Методе и средства предшколског испитивања и образовања у области упознавања природне друштвене средине, Чаба Корхец, 10.02.2012.
  • Педагошка улога мајке у одрастању ћерке у непотпуној породици, Наташа Миланковић, 21.10.2011.
  • Адаптација деце у јаслицама, Маријана Недић, 30.09.2011.
  • Допринос балета социо-емоционалном развоју деце прешколског узраста, Неда Новаковић, 07.07.2011.
  • Мјесто и улога стручних сарадника у предшколској установи у Републици Српској, Даница Мојић, 29.04.2009.

Основне академске студије првог степена

  • Улога игре у учењу и развоју деце предшколског узраста, Маријана Тешић, 14.06.2021.
  • Емоционални развој деце предшколског узраста, Николина Туфегџић, 10.09.2020.
  • Значај заједничке игре родитеља и деце, Ивана Вујиновић, 03.06.2020.
  • Значај и улоге родитеља и васпитача у процесу адаптације детета на вртић, Јована Стојановић, 30.09.2019.
  • Услови за подршку стваралачком истраживању деце у предшколским установама, Јелена Поповић, 30.09.2019.
  • Улога игре у развоју предшколске деце, Ана Богдановић, 27.09.2018.
  • Игра из перспективе детета предшколског узраста, Милена Туфегџић, 12.09.2018.
  • Значај комуникације и интеракције за развој двојезичности у предшколском узрасту, Доротеа Будински, 12.09.2018.
  • Подстицање емотивног развоја детета предшколског узраста, Ања Вујичић, 13.07.2018.
  • Значај програма "Ми земљани" за развој хуманистичких вредности код предшколске деце, Кристина Миленковић, 13.07.2018.
  • Утицај родних стереотипа родитеља на игру деце предшколског узраста, Саша Мамула, 13.06.2018.
  • Адаптација деце на вртић: значај сарадње породице и предшколске установе, Татјана Станковић, 28.05.2018.
  • Имплементација пројектног приступа учењу у Ређо Емилија концепцији, Горана Савковић, 12.03.2018.
  • Примењљивост Монтесори система у васпитању и образовању за 21. век, Ивана Ботић, 07.07.2017.
  • Педагошки значај дечијих играчака у вртићу, Милијана Миловановић, 03.05.2017.
  • Могућност примене образовних софтвера у предшколском узрасту, Катарина Жарковић, 07.10.2016.
  • Допринос драматизације у вртићу и развоју дечјег стваралаштва, Катарина Рајевић, 30.09.2016.
  • Дечје играчке у светлу друштвених промена, Оливера Бантић, 03.09.2015.
  • Учешће родитеља у раду вртића према моделу А, Јелена Могин, 03.10.2014.
  • Цртеж као показатељ дечјег развоја, Оливера Гагић, 23.09.2014.
  • Улога васпитача у инклузивном вртићу, Николина Трапара, 23.09.2014.
  • Улога моторичких и музичко-ритмичких активности у подстицању интелектуалног развоја деце раног узраста, Дијана Бајић, 24.06.2014.
  • Допринос еколошког програма "Ми Земљани" когнитивном развоју предшколске деце, Бојана Пинтар, 10.10.2013.
  • Дете у Монтесори педагогији, Тања Калинић, 10.10.2013.
  • Основне карактеристике мишљења деце предшколског узраста, Ана Митровић, 25.06.2013.
  • Улога дидактичких игара у интелектуалном развоју деце, Наташа Павковић, 25.06.2013.
  • Модели савремених предшколских програма у Србији, Дијана Крстић, 09.05.2013.
  • Улога васпитача у подстицању дечје самосталности, Милијана Марковић, 15.10.2012.
  • Значај игре за социјални развој детета, Сандра Попадић, 20.09.2012.
  • Сарадња породице и вртића у припреми детета за полазак у школу, Милица Рапић, 28.06.2012.
  • Улога игре у развоју деце припремне предшколске групе, Мирна Накрајкућин, 01.11.2011.
  • Значај дечије игре у развоју детета, Новак Станишић, 10.10.2011.
  • Примењивост Монтесори материјала у савременим вртићима, Ведрана Блануша, 13.10.2010.
  • Допринос балета неговању пријатељских односа међу децом предшколског узраста, Неда Новаковић, 27.09.2010.
  • Инклузија ромске деце у припремни предшколски програм, Кристина Батес, 21.09.2010.
  • Адаптација деце у јасленој групи, Маријана Недић, 21.09.2010.
Врх стране