14PSPSO10 - Napredna statistika

Specifikacija predmeta
Naziv Napredna statistika
Akronim 14PSPSO10
Studijski program Psihologija
Modul
Tip studija osnovne akademske studije prvog stepena
Nastavnik (predavač)
Nastavnik/saradnik (vežbe)
Nastavnik/saradnik (DON)
    Broj ESPB 6.0 Status predmeta obavezan
    Uslovljnost drugim predmetima Da bi student pohađao kurs potrebno je da je prethodno pohađao kurs Uvod u statistiku (14PSPSO04). Oblik uslovljenosti
    Ciljevi izučavanja predmeta a) Upoznavanje studenata - sa složenijim statističkim pojmovima, konstruktima i operatorima koji se koriste na studijama psihologije - sa kompleksnim statističkim načinom mišljenja neophodnim za razumevanje psihičkih pojava i procesa b) Osposobljavanje studenata: - za odabir metoda statističke analize - za upotrebu računarskih programa u statističkim analizama podataka - za puno razumevanje relacija među varijablama u višedimenzionom prostoru kao pretpostavke za izučavanje multivarijatne analize
    Ishodi učenja (stečena znanja) Od studenta se očekuje da na kraju kursa bude sposoban da: - odabere odgovarajuće statističke metode za istraživačke nacrte koji se koriste u psihološkim istraživanjima, a koji uključuju veći broj varijabli i/ili višekratna merenja - obavi unos u računar podataka merenja tipičnih psiholoških varijabli i prilagodi ih (konverzijom, transformacijom i sl.) odgovarajućem modelu analize - primeni odgovarajući program za statističke analize - interpretira rezultate dobijene statističkim analizama
    Sadržaj predmeta
    Sadržaj teorijske nastave I Jednostruka regresiona analiza; II Specijalni problemi korelacije između varijabli; III Višestruka regresiona analiza; IV Jednosmerna analiza varijanse; V Višesmerna analiza varijanse; VI Analiza varijanse sa ponovljenim merenjima; VII Eksplorativna analiza (vizualizacija); VIII Odabir metoda obrade (statistički savetnici)
    Sadržaj praktične nastave Sprovođenje statističkih analiza u odgovarajućim računarskim programima i interpretacija rezultata
    Literatura
    1. Petz, B. (2004). Osnovne statističke metode za nematematičare. Jastrebarsko: Naklada Slap. (str. 299-354)
    2. Guilford, J.P. (1968). Osnovi pedagoške i psihološke statistike. Beograd: Savremena administracija. (poglavlja 13-16, str. 238-384)
    3. Dopunska literatura: StatSoft, Inc. (2007). Electronic Statistics Textbook. Tulsa, OK: StatSoft.
    Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine
    Predavanja Vežbe DON Studijski i istraživački rad Ostali časovi
    2 2
    Metode izvođenja nastave Predavanja i vežbe
    Ocena znanja (maksimalni broj poena 100)
    Predispitne obaveze Poena Završni ispit Poena
    Aktivnosti u toku predavanja 10 Pismeni ispit 30
    Praktična nastava Usmeni ispit 40
    Projekti
    Kolokvijumi 20
    Seminari
    Vrh strane